Terapia Integracji Sensorycznej Szczecin
Terapia Integracji Sensorycznej Szczecin
Czy Twoje dziecko zmaga się z trudnościami w przetwarzaniu bodźców sensorycznych? Zauważasz u niego problemy z koncentracją, koordynacją ruchową, czy adaptacją do nowych sytuacji?
Terapia Integracji Sensorycznej w Szczecinie, w naszym Centrum Wsparcia Harmonia, może być rozwiązaniem, które pomoże odblokować pełny potencjał Twojego dziecka.
Czym jest Terapia Integracji Sensorycznej?
Terapia Integracji Sensorycznej to specjalistyczna forma wsparcia, skoncentrowana na rozwijaniu zdolności mózgu do prawidłowego przetwarzania i interpretowania informacji zmysłowych. Jest to proces, który umożliwia dziecku lepsze rozumienie bodźców płynących z otoczenia, takich jak dźwięki, zapachy, dotyk czy równowaga.
Dzieci z trudnościami w przetwarzaniu sensorycznym często odczuwają frustrację, a ich reakcje mogą być niewspółmierne do odbieranych bodźców. Tego typu terapiapomaga im w organizacji tych impulsów, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie zarówno w życiu codziennym, jak i w kontaktach społecznych.
Na czym polega Terapia Integracji Sensorycznej?
Terapia SI polega na tworzeniu w kontrolowanym środowisku odpowiednich warunków, które umożliwiają dziecku ćwiczenie i rozwijanie umiejętności przetwarzania sensorycznego.
W specjalnie przystosowanych salach dzieci są angażowane w różnorodne aktywności, które stymulują ich zmysły. Mogą to być ćwiczenia związane z równowagą, koordynacją ruchową, manipulacją przedmiotami czy reagowaniem na bodźce dźwiękowe i dotykowe.
Regularne sesje z terapeutą integracji sensorycznej przyczyniają się do poprawy koncentracji, koordynacji ruchowej oraz ogólnego poczucia bezpieczeństwa w otaczającym świecie. Dzięki temu dziecko może pełniej rozwijać swoje umiejętności i pewniej stawiać czoła wyzwaniom.
Komu zaleca się udział w Terapii Integracji Sensorycznej?
Terapia Integracji Sensorycznej jest zalecana przede wszystkim dzieciom, które mają trudności z przetwarzaniem bodźców sensorycznych. Takie trudności mogą objawiać się na różne sposoby i wpływać na codzienne funkcjonowanie dziecka. Zajęcia są szczególnie wskazane dla dzieci z:
- Zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
Problemy z nadwrażliwością lub niedowrażliwością na bodźce sensoryczne. - Zespołem ADHD
Trudności wywoływane impulsywnością i nadpobudliwością. - Opóźnieniem w rozwoju psychomotorycznym
Komplikacje w rozwoju umiejętności motorycznych, koordynacji i percepcji. - Zaburzeniami lękowymi
Lęki z adaptacją do nowych sytuacji. - Trudnościami w uczeniu się
Kłopoty z koncentracją, koordynacją ręka-oko czy trudnościami w pisaniu i czytaniu. - Nadwrażliwością lub niedowrażliwością na bodźce
Przesadne reakcje na dźwięki, dotyk, smak, zapach czy ruch albo odwrotnie. - Fobiami społecznymi
Nieśmiałość i obawa przed nawiązywaniem relacji z rówieśnikami.
Udział w Terapii Integracji Sensorycznej zaleca się również dzieciom, które mają trudności z codziennymi czynnościami, takimi jak ubieranie się, jedzenie, czy utrzymanie higieny osobistej. Zajęcia mogą pomóc im w zdobyciu umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania.
Terapia Integracji Sensorycznej Szczecin – Kontakt
Chcesz zapisać swoje dziecko na Terapię Integracji Sensorycznej w Szczecinie? Umów się na konsultację w naszym Centrum Wsparcia Harmonia, przy ul. Kaszubskiej 27d/1.
Wykonaj pierwszy krok do lepszego zrozumienia swojego dziecka. Wspólnie opracujemy skuteczną strategię terapeutyczną. Zaufaj naszemu doświadczeniu!
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji. Dostępne numery telefonów: 515 275 483 lub 573 685 681.
Możesz również wysłać do nas wiadomość na adres kontakt@centrum-harmonii.pl lub odezwać się na Facebooku.
Terapia Integracji Sensorycznej Szczecin | Centrum Wsparcia Rozwoju Dzieci i Młodzieży – Kontakt
Terapia Integracji Sensorycznej Szczecin – Najczęstsze pytania i odpowiedzi
- Zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
- Problemami z nadwrażliwością lub niedowrażliwością sensoryczną
- ADHD – problemy związane z impulsywnością i nadpobudliwością
- Opóźnieniami w rozwoju psychomotorycznym
- Zaburzeniami lękowymi
- Trudnościami w uczeniu się, takimi jak koncentracja, koordynacja ruchów ręka-oko, pisanie i czytanie
- Nadwrażliwością lub niedowrażliwością na bodźce, np. dźwięki, zapachy, dotyk
- Fobiami społecznymi, np. nadmierną nieśmiałością